24 czerwca 2011

Pogórze Izerskie (Frydlant)

Po wyczerpującej trasie, 24. dzień czerwca miał być nieco luźniejszy. Czekało nas bowiem głównie zwiedzanie zamków. Po śniadaniu ruszyliśmy do autokaru. Szybko przekroczyliśmy granicę, a następnie zatrzymaliśmy się w jakiejś totalnej puszczy. Tam kilka osób wysiadło i wyruszyło na podbój jakiegoś kolejnego szczytu do jednej z Koron, o której już kiedyś pisałem. Wrócili po 20 minutach i teraz już pojechaliśmy w stronę Frydlantu, gdzie czekał na nas gotycki zamek.

Nie mieliśmy czasu aby go dokładnie zwiedzić, toteż dzięki uprzejmości Czechów, nieodpłatnie mogliśmy wejść na jego dziedziniec. Mogę powiedzieć tyle, że rozmiarów był całkiem sporych. Na pewno większych niż tych znanych z Pieskowej Skały.

Kolejnym punktem programu był rynek tego czeskiego miasteczka. Tam dumnie prezentował się zwłaszcza ratusz. Poza tym na sporych rozmiarów rynku usiedliśmy w jednej z kawiarni ciesząc się wolnym czasem.

Na tym nasze czeskie wojaże zostały zakończone. Teraz udaliśmy się do miejscowości Bożkowice znajdującej się w powiecie lubańskim aby przemierzyć malowniczy szlak wzdłuż rzeki Kwisy.

Co zaś się tam wydarzyło i ile zamków zobaczyliśmy - o tym tutaj --> Pogórze Izerskie (zamki + Góra Wojkowa)